Vyhledat

Proměny pro školy
Jak proměnit školní zahradu či hřiště

 
Pocitová mapa zahrady

Pocitová mapa zahrady

Zamyslete se s dětmi nad tím, jaké máme pocity a co je ovlivňuje. Zjistěte, zda může prostor kolem nás ovlivnit to, jak se cítíme. Jaké pocity máme na naší zahradě? Kde je nám dobře a kde nepříjemně?


Cíl aktivity:

  • Zmapování prostoru zahrady.
  • Pozorování proměny našich emocí skrze prostředí, ve kterém se nacházíme.
  • Uvědomění si vztahu k místu.

Věková skupina:

Příklad realizace:

Rozhovory, diskuse a procházka po zahradě:

  • Kde se na zahradě cítíme dobře a kde špatně? Kterým místům se vyhýbáme a proč? Jaká místa máme na zahradě rádi?
  • Jak se cítíme ve stísněném a jak ve volném prostoru?
  • Jaké máme výhledy ze zahrady? A jaké výhledy ze školy do zahrady?
  • Kde vychází slunce? A kde zapadá? Kde bývá odpoledne stín? Orientace vůči světovým stranám.
  • Kudy vstupujeme do zahrady?
  • Kde se cítíme v bezpečí?
  • Co bychom na zahradě změnili, abychom se cítili lépe?
  • Jak to, že některá místa na zahradě i jinde máme rádi? Jak vzniká vztah k místu?
  • Vyznač, která místa máš na zahradě nejraději.

Nakresli, jak bys zahradu a jednotlivá místa v zahradě rád využíval.

  • Děti postupně procházejí celou zahradou a do plánku zakreslují nebo označují (barevné samolepky), jak se v kterých částech zahrady cítí, jak je využívají a jak by je chtěly využívat. Takto zmapují celý prostor zahrady.

Závěr:

Děti si uvědomují, že prostředí, které je obklopuje, ovlivňuje to, jak se cítí.

Mapa může dále posloužit jako podklad pro přípravu projektového záměru a zadání pro architekta.
 

zpět na seznam verze pro tisk
 
 
 
 

dárci

KKFFKKCG

Podpořte nás