Vyhledat

Proměny pro školy
Jak proměnit školní zahradu či hřiště

 
Dětská hřiště a zahrady v přírodním stylu: význam – plánování – realizace

Dětská hřiště a zahrady v přírodním stylu: význam – plánování – realizace

Autoři: Elisabeth C. Gründler, Norbert Schäfer

Jak vytvořit zdraví prospěšný a přírodě blízký prostor pro děti uprostřed města? Jak proměnit školní zahradu či hřiště v místo plné volné a inspirativní hry? Publikace pojednává o venkovních prostorech, které byly vytvořeny pro děti.


Dětská hřiště jsou často holé plochy vybavené prolézačkami, které sice dospělým umožňují dobrý přehled a kontrolu, avšak volnou tvůrčí hru spíše omezují. Prostředí, které stimuluje smyslové vnímání a podněcuje nestrukturovanou hru, je přitom důležité pro zdravý vývoj dětí. Tato kniha vypráví o několika mateřských školách v Německu, kde jak architekti, tak i pedagogický personál a rodiče vytvořili společnými silami přírodní zahrady pro děti. Zde si mohou nejen děti volně hrát, ale i učitelkám se snáze pracuje.Publikace přináší příklady a rady, jak lze vytvořit cenově výhodné zahrady i hřiště v tomto přírodním stylu.

Jedná se o praktickou knihu pro všechny, kdo nesou odpovědnost za dětská hřiště, školní dvory a zahrady u mateřských škol. Vydalo Ministerstvo životního prostředí v dubnu 2010.

Publikace je volně ke stažení zde.

zpět na seznam verze pro tisk
 
 
 
 

dárci

KKFFKKCG

Podpořte nás